7a edició dels Premis Edurecerca

Aquest és el setè any que el Centre d’Estudis participa en aquesta iniciativa dels Serveis Territorials del Baix Llobregat del Departament d’Educació amb el patrocini de la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i amb la col·laboració d’entitats de diferents àmbits del Baix Llobregat: Innobaix, UPC, Parc Agrari, Consell de Dones, Consell Esportiu, Consorci de Turisme, Centre d’Estudis Comarcals, Fundació Orienta, CRAM (Fundació per la Conservació i Recuperació d’Animals Marins), Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, Cooperativa de Comunicació Fetasantfeliu, Aula de Música i Teatre, CMES (Col·lectiu per a un Nou Model Energètic i Social Sostenible) i Plataforma per la Llengua. Cadascuna de les entitats premia un treball de recerca d’entre els finalistes de la seva modalitat, seleccionats pels serveis educatius del Baix Llobregat.

La presidenta del CECBLL  Genoveva Català i la secretària del jurat del premi CECBLL 2019, Joana Llordella, van lliurar els premis. Els treballs premiats a la modalitat Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat als Premis EduRecerca 2019 han estat els següents:

  1. Projecte de reconstrucció de l’edifici Can Jaume Bo, un treball d’arquitectura i urbanisme de l’Escola Mestral, tutoritzat per Joan Serrat. El tema del treball de recerca consisteix en plantejar els aspectes inicials d’un projecte d’arquitectura i urbanisme, per aplicar-los en la reconstrucció de l’edifici Can Jaume Bo, al municipi de Sant Joan Despí.  El seu autor és Miquel González.
  2. Un altre treball premiat pel Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat en aquests premis, és el treball tutoritzat per Javier Morales Rodríguez de l’IES Creu de Saba d’Olesa de Montserrat: “Distribució dels amfibis al terme d’Olesa de Montserratd’Aina Cerdeira i Casals. Aquest treball se n’ha fet mereixedor per ser un treball ben elaborat, per l’ús del mètode científic en el seu tractament, també per la seva presentació i redactat, la idoneïtat en les fons d’informació i la seva capacitat en extreure dades significatives, a més de la competència d’’anàlisi, i perquè el seu objecte d’estudi té un contingut contextualitzat al nostre territori.
  3. El tercer treball guanyador ha estat una recerca que pretén explicar què és ser voluntari o voluntària, els orígens i la història del voluntariat a tot el món i més en particular a Catalunya, els requisits per poder ser voluntari i quins tipus en podem trobar, a més, inclou la pràctica efectuada per la seva autora consistent en el voluntariat amb nens i nenes menors que estan hospitalitzats/des a l’hospital maternoinfantil de Sant Joan de Déu d’Esplugues de Llobregat. Parlem d’un treball de Institut de Sales, tutoritzat per Teresa Yébenes: El voluntariat dins de l’hospital Sant Joan de Déu. Petits vailets, grans causes, i la seva autora és Júlia Condeminas Fernández.
  4. I el darrer treball guanyador també parla de voluntariat, entre d’altres temes. Es tracta d’un treball de  INS La Mallola, dirigit per la professora  Isabel Jiménez. El treball porta per títol  “La integració dels nouvinguts a l’educació”, i la seva autora és  Judit Fàbregas Flores.

En aquesta ocasió, el nostre Jurat Edurecerca, format per Àngels Massip, Joana Llordella, Josep Campmany i Xavier Cortés van estimar, de manera unànime, que complia –sense desmerèixer els altres guanyadors i guanyadores– de manera  destacada amb el que es considera un treball de recerca, en el sentit acadèmic del terme,  amb un resultat espectacular, en definitiva, un treball considerat pel jurat com a excel·lent, i parlo del treball tutoritzat per Javier Morales Rodríguez de l’IES Creu de Saba d’Olesa de Montserrat: “Distribució dels amfibis al terme d’Olesa de Montserrat” d’Aina Cerdeira i Casals. Val a dir que el valor d’aquest treball, a més de la recerca, també és el de la creació d’un mapa interactiu que ens pot ser molt útil a l’hora d’estudiar el tema, les taules dels itineraris efectuats, la localització molt clara dels punts  on s’ha fet l’observació, les taules d’observació i les fitxes d’amfibis. L’ autora demostra en aquest treball que el nombre d’amfibis, tret d’algunes excepcions, ha disminuït notablement  en els últims anys en un espai molt concret del nostre territori però, a més, ens suggereix una  sèrie de mesures i accions que estan a les nostres mans per a aconseguir repoblar i/o mantenir les poblacions d’amfibis del terme. Això és un valor afegit a la recerca, i encara més, ens obre nous camps d’investigació en el tema tractat.

Moltes felicitats a totes i tots!!!

 

7a edició dels Premis Edurecerca

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *